Samsung Galaxy J2 (2018)

Dari sisi Reka bentuk, Samsung tidak benar-benar mewujudkan produk telefon ini kelihatan menawan ataupun khas. Reka bentuk relatif gampang. Ditambah juga menggunakan typical bahan yg dipakai, kesan yang modern mengikut telefon ini nir dapat dipandang sama sekali. Berbeza menggunakan abangnya yg memiliki kelas di atasnya. Bahan yg dipakai pada bentuk plastik, yg terkesan & murah tidak tahan pada kesan. Walau bagaimanapun, membuat keperluan harian, kita fikir bahan plastik ini agak segerak. Di samping itu, menggunakan bahan plastik, berat mengikut Samsung telefon pintar merupakan agak gampang, yang hanya 153 gr. Ini memudahkan buat membuat ia dijalankan di mana-mana.

Kemunculan produk ini bukan loghat maupun tambahan pada kes itu. Kemudian, Samsung juga menentukan sudut berwujud melengkung, sebagai output mengingatkan daripada produk telefon Samsung masa usang. Berbanding dengan memakai produk telefon gampang alih terkini berdasarkan Samsung kali ini, gerbang pada Samsung J2 agak besar. Walau bagaimanapun, kerana Reka bentuk ini, telefon merupakan selesa dan mudah mengetepikan.



Sekitar Januari 2018 kemudian, Samsung melancarkan telefon pandai kemasukan kelas, Samsung Galaxy J2 ataupun lebih dikenali sebagai Samsung J2. Di Indonesia, telefon pintar ini dipasarkan memakai nama Alias Samsung Galaxy J2 Pro, tetapi pada ulasan ini kita dapat memanggilnya Samsung J2. Harga Samsung J2 mencakup berpatutan jika dibandingkan dengan telefon pandai di kelasnya. Walau bagaimanapun, sebelum anda menetapkan minuman buat telefon pandai kelas entri ini, dan buat anda, anda ingin memiliki telefon pintar baru maupun sandaran telefon pintar apabila telefon pintar primer anda bermasalah, yuk kita Baca lebih lanjut mengenai kajian Samsung J2 ini.

Reka Bentuk Samsung J2
Seperti produk Samsung yg lain, J2 jua mempunyai butang fizikal buat pergi ke Laman Utama telefon. Plus dua butang skrin sentuh untuk kegunaan "Back" & Togol wawasan antara pelaksanaan yg dipakai. Lokasi konsisten sama, yg mencipta anda yang memiliki tangan yg besar, relatif kurang selesa menggunakannya. Selalunya, susun bereskan dua butang skrin sentuh secara tidak sengaja dimuatkan, masa pengguna mengendalikan Menu pada skrin sentuh produk ini menggunakan hanya ibu jari. Mungkin, Samsung wajib menyediakan pembaikan atau pengembangan Reka bentuk dalam bahagian ini.

Mujurlah, membuat bahagian butang lain, Samsung telah menciptakan Reka bentuk yg relatif sempurna & bekerja menggunakan baik. Sebagai model, buat butang kelantangan dan otoritas, Samsung meletakkan ia di bagian kiri dan kanan tubuh melalui telefon. Penempatan ini begitu gampang buat hingga dengan jari anda.

Untuk Hue, Samsung menyediakan 2 genre Hue untuk Samsung J2 2018 kali ini. Kedua-dua corak warna adalah corak rona emas & hitam. Pada saran kami, rona hitam lebih mengagumkan, kerana ia bisa buat menutup bahan plastik yg digunakan oleh Samsung. Jadi, kesan Cool & Elegant merupakan lebih kelihatan daripada produk telefon ini yg menggunakan warna emas.

Saiz telefon pandai ini adalah agak kecil, iaitu ketinggian 143.8 mm x lebar 72.3 mm x ketebalan 8.4 mm. Saiz ini sangat sinkron buat tangan pengguna gampang alih, terutamanya mereka yg asal berasal Indonesia. Yang menjadi kelemahan hanya ketebalan, yang hampir dekat menggunakan 1 cm. Saiz ini mewujudkan sedikit kurang selesa, terutamanya jika anda mempunyai tangan yang agak kecil.

Skrin Super AMOLED lima "
Samsung J2 memakai skrin 5-inci, sama seperti kelas kemasukan telefon yg bijak dengancara umum. Jenis skrin yang digunakan merupakan Super AMOLED, menggunakan ciri skrin sentuh kapasitif. Perkara yang agak malang ialah, mencipta Samsung J2, penerbit Samsung seolah-olah memakai skrin menggunakan kualiti nir benar-benar tinggi. Skrin yg dipakai di sini hanya sanggup membentuk resolusi daripada 540 x 960 piksel & 16M warna, menggunakan kedalaman 220 PPI. Kerana spesifikasi paparan terlalu tinggi, maka anda nir menjangka untuk menerima kualiti imej maksimum apabila menggunakan telefon ini. Mujurlah, menggunakan teknologi Super AMOLED, sekurang-kurangnya apabila dibandingkan menggunakan menggunakan telefon kemasukan kelas yg memakai TFT maupun IPS gambaran, Samsung J2 memiliki kualiti imej yg lebih baik. Penggunaan skrin yang berkualiti rendah ini agak difahami, kerana Samsung mahu mengurangkan kos pengeluaran, menggunakan arah menurunkan harga jualan telefon pintar ini.

Skrin buat nisbah badan telefon merupakan 66.300. Nisbah ini agak Mini, sebagai ia meninggalkan bahagian tubuh yg agak Poli. Oleh kerana saiz skrin ini pula, telefon kelihatan kurang lux. Walau bagaimanapun, nisbah relatif akbar, yg memudahkan jari anda buat mencapai semua sajian & bahagian dalam skrin sentuh ini. Ini berakibat ia lebih mudah bagi anda buat mengendalikan telefon pintar dengan cepat.

Kelemahan lain sang skrin ini merupakan kekurangan salutan pelindung. Pada lain-lain produk telefon pintar Samsung, anda boleh menggunakan mudah mencari telefon menggunakan skrin yang diliputi menggunakan salutan perlindungan Corning Gorilla kaca. Dengan lapisan ini, skrin telefon dapat sebagai lebih tahan buat ukiran, habuk maupun kesan. Kerana tersebut, buat anda YG ingin membeli Samsung J2, cuba setelah membeli anda dengan dan-merta memasang salutan Pelindung skrin tambahan. Dengan ini, maka skrin produk ini dapat menjadi lebih tahan buat & kesan geseran.

Kamera Lanjutan buat Kelas Kemasukan Telefon Pintar
Samsung J2 dilengkapi dengan menggunakan dua item kamera. Kamera primer yang terletak di belakang sarung telefon memiliki Resolusi 8 MP. Bagi anda yang digunakan buat memakai kamera digital, mungkin resolusi ini adalah terlalu kecil buat menciptakan imej berkualiti maksimal. Walau bagaimanapun, resolusi ini sebenarnya telah relatif adalah telefon kemasukan yg bijak seperti produk ini. Di samping tersebut, kamera utama jua mempunyai karakteristik sokongan yg bisa membantu jika lukisan, ciri autofokus & LED flash. Dengan kedua-dua ciri ini, anda tidak akan mempunyai masalah pada gambar menggunakan kualiti yg baik.

Satu lagi kelebihan kamera utama ini adalah keupayaannya buat merakam video menggunakan resolusi FHD yg 1080p & kelajuan 30. Telefon gampang alih gred masuk memakai keupayaan model ini adalah sangatbanyak. Kerana itu, Samsung telah meletakkan yang optimal buat produk ini. Malangnya, walaupun ia bisa digunakan untuk video buat menerima FHD, telefon ini memiliki ciri sokongannya. Sebagai model, karakteristik OIS ataupun yang memberi fokus pengesanan fasa, yg menghalang penurunan kualiti video, dipasang dalam telefon bimbit Samsung J2.

Untuk kamera depan, Samsung J2 menggunakan kamera resolusi lima MP. Sekali lagi, anda mungkin menengok kualiti yg relatif rendah. Walau bagaimanapun, membuat kelas kemasukan telefon pintar, resolusi kamera swafoto ini relatif menggerunkan. Lagipun, apabila dibandingkan menggunakan memakai produk telefon pintar dari jenama pesaing berdasarkan Samsung, menciptakan telefon kelas ini, kamera saiz depan ini sudah nisbi sanggup buat bersaing. Samsung pula terbenam flash LED di bahagian depan telefon ini yg membuat lebih gampang buat anda buat mengambil jaman bila anda berdomisili di tempat yang rendah cahaya. Dengan karakteristik ini, anda bisa merogoh gambar menggunakan tahap kelihatan cerah dalam jaman yg ringkas.

Spesifikasi & Prestasi
Untuk bahagian on, Samsung memakai perkakasan dan komponen yang relatif bisa dipercayai. Dalam pemproses & CPU, Samsung J2 menggunakan yang Qualcomm Snapdragon 425 Chipset. Chipset ini merupakan yg relatif lama Chipset & nir memiliki keupayaan yang baik sebagai siri 800-an. Walau bagaimanapun, buat prestasi, Chipset ini bisa dilaksanakan menggunakan imbang dengan 1.4 GHz Cortex-A53 Quad-teras pemproses. Kedua-2 komponen ini mencakup kelas kemasukan telefon pintar maksimal menjadi contoh ini Samsung J2.

Walau bagaimanapun, yg relatif memilukan merupakan RAM Akbar bahawa telefon pintar ini dipakai. Samsung J2 menyokong RAM sebanyak 1.lima GB. Berbanding dengan menggunakan Xiaomi Redmi A5, yg memiliki spesifikasi sempurna sama menggunakan Samsung J2, ini Akbar RAM kita rasa kurang. Redmi A5 menggunakan dua GB RAM. Oleh kerana tersebut, ramai masyarakat berfikir bahawa Redmi A5 adalah ancaman terbesar buat produk Samsung moden ini. Walau bagaimanapun, jika menengok kualiti perkhidmatan berdasarkan Samsung & jua produk mereka, kami fikir Samsung akan dapat bertahan & mendapatkan pengguna Poli buat produk Samsung J2 ini.

Walaupun RAM pada Samsung J2 relatif kecil, membuat kelajuan & dalam pelaksanaan yg berjalan dan seperti, agak memuaskan. Mujurlah, walaupun masih ada kekurangan RAM, mewujudkan GPU, telefon ini memakai genre yg agak memuaskan GPU. Samsung J2 menggunakan Adreno 308, yang sangatlah baik buat menjalankan permainan yang agak berat. Permainan dengan grafik 3D bisa berjalan menggunakan relatif lancar. Namun, kadangkala, Permainan terasa lambat, kerana kapasiti RAM nir terlalu akbar. Jika anda hanya bermain permainan dengan kualiti standar, maka anda nir perlu cemas. Permainan ini dapat dapat berjalan menggunakan paripurna dalam telefon ini.

Saiz memori dalaman telefon merupakan sebesar 16 GB. Saiz ini agak akbar. Anda boleh menyimpan gambar Poli, video ataupun menggunakannya buat memasang Tan pelaksanaan. Walau bagaimanapun, bila anda merasa bahawa kapasiti ini merupakan sebesar yg relatif rendah, anda boleh melampirkan Kad MicroSD tambahan buat meningkatkan kapasiti. Untuk telefon pintar ini, Kad MicroSD berasaskan memori yg bisa dipasang merupakan sebesar 256 GB. Jadi, yg dapat dikatakan, untuk keperluan storan, anda nir mesti khawatir lagi.

Sistem operasi yang dipakai terus menggunakan Android versus 7.1.1 Nougat. Memang, vs ini bukan vs Android yg terbaru. Namun, buat keperluan asas dengan telefon pandai, sebagai model melayari di internet, main permainan, melaksanakan pelaksanaan, sistem operasi ini sudah agak memuaskan. Tetapi, bila anda ingin mengemas sekarang kepada mekanisme operasi Android moden, maka anda boleh melakukannya.

Sambungan & Bateri
Ciri kesambungan didasarkan Samsung J2 2018 merupakan benar-benar lengkap. Telefon memiliki 2 slot buat 2 kad SIM. Kedua-2 mereka pula boleh dipakai buat mengakses beberapakelompok 4G LTE. Jadi, berdasarkan keperluan internet, anda tidak akan kecewa dengan produk ini. Browsing di internet & menonton penstriman video bisa dieksekusi menggunakan menggunakan lancar & Fast. Jenis kad SIM yg bisa digunakan pada telefon pintar ini adalah SIM mikro.

Selain itu, telefon dilengkapi dengan Bluetooth 4.dua A2DP, GPS (A-GPS, GLON,) & Wi-Fi 802.11 b/g/n. Buat menyambung telefon pandai ini ke alat lain, seperti komputer riba atau PC, masih masihada Port USB mikro dua.0. Jenis Port ini juga bisa menyokong pembuatan USB dalam ciri go. Iaitu, anda tidak memerlukan perisian tambahan bila menyambung telefon ini pada personalkomputer peribadi anda. Hanya memakai satu plag, telefon akan dibaca ke loka storan Luaran. Anda bisa menggunakan gampang menyalin maupun memindahkan fail mengikut telefon anda ke komputer anda atau sebaliknya.

Samsung J2 2018 menggunakan bateri Li-ion dengan kuasa 2,600 mAh. Kapasiti bateri nir terlalu besar. Jadi, tidak menjangka anda akan menerima telefon mudah alih yang boleh bekerja dalam periode yang benar-benar usang. Walau bagaimanapun, kapasiti ini relatif untuk menyokong aktiviti harian anda. Di samping tersebut, kerana kapasiti wewenang tidak terlalu akbar, maka periode yg diambil buat mengenakan bayaran sehingga ia penuh buat nir terlalu lama. Walau bagaimanapun, ciri kami yg benar-benar menguntungkan dalam bahagian bateri ini adalah bahawa ia boleh tanggal. Dengan menggunakan bateri bisa alih keluar genre ini, maka anda bisa dengan gampang menyelesaikan masalah pada pemakaian bateri menggantikannya. Hanya membuat dari kes belakang, cukup sukar buat melakukan. Perlukan tenaga tambahan buat bisa menengok bahagian dalam & menggantikan bateri.

Malangnya, telefon ini bisa disebutkan konsisten kekurangan ciri, bila dibandingkan dengan produk Samsung lain. Sebagai contoh, cipta karakteristik Keselamatan, produk Samsung lain sudah dilengkapi menggunakan penderia cap jari. Samsung J2 tidak memiliki ciri ini. Produk ini konsisten menggunakan karakteristik Keselamatan ketinggalan zaman, misalnya kod maupun kata laluan buat membukanya. Walau bagaimanapun, buat sensor, Samsung J2 mempunyai ciri sensor standard yg agak mencukupi, contohnya meter pecutan, Compass atau sensor yg berdekatan. Jadi, karakteristik ini sudah cukup menyokong buat keperluan anda. Satu lagi kekurangan mengikut produk ini nir terdapat anti air & dustproof ciri.

Samsung J2 Harga
Sehingga Februari 2018, harga Samsung J2 merupakan kira-kira RP. 1, 5 juta. Walau bagaimanapun, anda bisa membeli dengan menggunakan harga yg lebih murah daripada ini di beberapa kedai tertentu. Harga Samsung J2 berbanding dengan pesaing yang mempunyai karakteristik yg sama, iaitu Xiaomi Redmi 5A, lebih mahal mengikut telefon REDMI. Walau bagaimanapun, kerana ini adalah produk Samsung, jadi membuat kualiti, anda tidak harus syak lagi. Dengan perkhidmatan pelanggan & sokongan didasarkan Samsung benar-benar memuaskan, harga agak berpatutan. Selain tersebut, produk Samsung sentiasa mempunyai kualiti dan ketahanan yg begitu baik.

Produk Samsung J2 adalah versi Pro. Untuk versus Pro ini berharga menggunakan harga lebihkurang mata ganjaran. 1,900,000. Walau bagaimanapun, bila anda melihat produk telefon pandai didasarkan Samsung, harga ini mencakup sangatlah murah. Jadi, tidak ada mudarat jika anda membeli produk ini.

Kesimpulan
Mungkin berdasarkan Reka bentuk & rupa, Samsung J2 2018 tidak terlalu menawan. Walau bagaimanapun, jika anda hanya mahu telefon kelas kemasukan menggunakan keupayaan yang memuaskan, maka produk ini adalah pilihan yang sempurna untuk anda. Untuk keperluan azas, Samsung J2 boleh menaruh yg optimal buat anda. Lagipun, harga produk ini adalah agak berpatutan, menjadikannya sebagai pilihan Poli pengguna telefon pintar, terutamanya peminat produk asal Samsung.

Click to comment