Review: Lenovo A6010 Bergantung Kepada 4G LTE Plus Audio Mampu

Sejak serangkaian 4G LTE, pengeluar telefon pintar dunia & tempatan bersaing dalam memperkenalkan ciri telefon pandai yg membawa serangkaian 4G LTE. Satu vendor yg relatif kasar melahirkan genre telefon pintar ini adalah Lenovo. Produk terbaru merupakan Lenovo A6010 yang tiba menggunakan pemakaian ciri 4G LTE dan kualiti audio yg sanggup. Telefon pintar yg dipasang di Indonesia ini tiba menggunakan pegawai berharga RP1, 8,000,000, bagaimana prestasi didapatkan dan ciri ditawarkan buat menarik pengguna tanah air. Ikut perbincangan lengkap di bawah.



Reka Bentuk
Lenovo A6010 datang menggunakan badan plastik Balut menggunakan permukaan yg kukuh, & kontur garisan yang stabil telah dipotong. Berat pula dikategorikan menjadi nir sangatlah berat. Tidak masihada majoriti produk Lenovo yang meletakkan logo dalam epilog di hadapan, pada A6010 Lenovo meletakkan ia di bahagian belakang.

Bahagian atas rangka Lenovo A6010 memiliki slot dongkrak audio dan Port microUSB dua. 0 yg boleh didayakan misalnya tempat pengisi tenaga dan disambungkan pada karakteristik komputer maupun laptop. Semasa di bahagian bawah skrin terdapat tiga butang kapasitif yg terdiri daripada butang belakang, tempattinggal & pilihan. Masih di hadapan Lenovo melibatkan sensor kamera depan dalam Resolusi 2 megapixel, Teppat di sebelah ia ada pemberitahuan LED mikrofon. Di sebelah kanan bingkai Lenovo Rosmah kekunci kelantangan serta butang wewenang.

Pindah ke belakang atas sudah tertanam 8-megapiksel sensor kamera primer yg terletak di sebelah kiri atas, di bawah flash LED yang bisa membolehkan seperti penyokong buat merogoh gambar.

Dengan proteksi yg bisa dibuka (bukan unibadan) terdapat 2 slot kad SIM bersebelahan dengan slot kad microSD yg terletak di tengah-tengah pusat. Di bahagian yang lebih rendah, Terdapat 2 lubang speaker. Lenovo A6010 muncul dengan sokongan keupayaan bateri Li-ion 2300 mAh.

Sementara itu, skrin tenggelam artinya 5 dimensi. 0 inci menggunakan 720p HD resolusi mampu memperkenalkan ketumpatan paparan 294ppi. Malangnya ciri ini nir diiringi oleh skema Pelindung skrin misalnya kaca Corning Gorilla ataupun Pelindung skrin lain.

Paparan dan UI
Lenovo A6010 muncul menggunakan paparan Custom UI tandatangan Lenovo yang bernama Vibe UI Type dua. 0. Taka yg sangat spesial menggunakan melihat antara mukanya. Sejenis ciri telefon pandai pembekal Cina lain, UI terbenam tidak termasuk laci aplikasi, keseluruhan aplikasi terbenam muncul di bahagian depan ciri.

Apabila kami memakai ciri ini untuk sebahagian daripada hari, kami mempunyai 2 kali mendapat kemas kini dalam pelaksanaan. Tidak terdapat kasus jika menerima kemas kini aplikasi awal, tetapi bila kita akhirnya melaksanakan permohonan yang dikemaskini untuk kali kedua, umumnya saat kita menghadapi masalah menggunakan Lenovo A6010 karakteristik. Ia bisa menjadi masalah yg di saling digunakan merupakan bug pada genre padawaktu di mana kita takjarang menghadapi telefon yang ngeblink ataupun skrin serta-merta dihapuskan apabila memakai ciri ini.

Dilengkapi dengan resolusi skrin HD 720p dengan dimensi skrin lima. 0 karakteristik ini mampu memperkenalkan kualiti skrin yg baik dan tajam. Sebaliknya, pada seksyen Bar pemberitahuan yang anda mahu buat menerima akses pendek karakteristik eksklusif seperti mengawal kecerahan skrin, pemindahan SIM, lampu kilat, Bluetooth, WiFi dan peranti.

Bersinambung ke homescreen, Taman primer karakteristik ini adalah tiga namun ia boleh semakintinggi apabila pengguna menjalankan pengumpulan aplikasi berasal gedung Play. Menariknya, Terdapat satu Taman khas yang direka buat pencinta muzik dengan memperkenalkan aplikasi pintasan Guvera.

Perkakasan
Bersenjata menggunakan yg Qualcomm Snapdragon 410 yg digabungkan dengan 2GB RAM, ciri ini didakwa buat memberikan prestasi yg baik. Namun pastikan subjek, prosedur awal yang kita lakukan merupakan buat memasang aplikasi HD permainan mesti buat kelajuan  "had nombor". Keputusan jua nir sangat baik, saat bermain permainan ini, persembahan grafik yg ditawarkan seolah-olah dipecahkan & tidak responsif.

Ia nir hingga ke sana, buat mewajarkan prestasi kami pada menjalankan ujian menggunakan aplikasi penanda aras misalnya penanda aras Antutu, Nenamark dua, Geekrak dan seni yang bisa dirujuk. Sebagai data, bila sebelum menjalankan ujian penanda aras, ciri Lenovo A6010 digunakan oleh penguji telah dikemaskini dengan aplikasi. Keputusan yang diperolehi pada waktu percubaan melaksanakan 4 permohonan yg dianggap putusan adalah nir Khas abaikan sahaja agak tidaksesuaiharapan. Apabila dibandingkan dengan karakteristik yang mempunyai harga yg sama misalnya Infinix Nota dua dan ZTE BLAD A711 Lenovo A6010 mempunyai prestasi yg jauh lebih rendah. Berikut merupakan keputusan ujian penanda aras:

  1. Penanda aras AnTuTu V6. 0:22449 Mata Ganjaran
  2. Geekbangku 3. 0: Single-Core: 467 mata, multi-Core: 1355 Mata
  3. Standard Quadi: 3045 Mata
  4. Nenamark 2:54. 0
Beralih kepada asal energi yang diimplan, Lenovo A6010 ditanam bateri dengan kapasiti 2300 mAh. Dalam keadaan awal 100 peratus kami menjalankan bermacam genre aktiviti biasa, seperti main permainan, menyemak efek, menonton muzik, & menonton video. Akibatnya, tenaga bateri yg berlokasi hanya 20 peratus dalam waktu kurang daripada 8 jam. Dalam menjalankan kecerahan skrin aktiviti mencecah 100 peratus & jumlah speaker terletak dalam titik optimum.

Sambungan
Salah satu utama Lenovo A6010 adalah sokongan kesambungan 4G LTE yang tertanam. Mempunyai kelajuan sehingga 150 Mbps download dan 50 Mbps upload ciri ini menjanjikan prestasi melayari baik pada dunia maya. Namun subjek bergantung pada operator yang digunakan. Apabila kita cuba menggunakan Kad 4G LTE dengan Indosat Oreedoo, di kawasan Kebayoran usang, Jakarta Selatan kelajuan mendapat agak biasa. Tetapi subjek telah dapat menampung keperluan kita dalam menikmati melayari, penstriman maupun memuat turun fail dimensi akbar.

Bukan sahaja sokongan 4G LTE, ciri ini jua mempunyai USB pada kepakaran Go, yang membolehkan pengguna menonton filem atau menengok muzik memakai FlashDisk.

Multimedia
Dialog dengan karakteristik multimedia yg tertanam, kami begitu selamat menggunakan sokongan daripada pembesar suara dwi-pada. Digabungkan menggunakan Dolby audio, karakteristik ini mampu memperkenalkan hasil bunyi yg baik dengan rentak bes yg bertenaga. Malangnya, pada pakej jualan, tanpa telefon inderapendengaran merupakan meliputi. Ini merupakan kasihan bahawa dalam telefon pandai siri, telefon bimbit terus meliputi pada pakej jualan.

Kamera
Ciri kamera merupakan keliru satu yg Lenovo nir bergantung dalam ciri ini. Ini dibuktikan pada Lenovo A6010 hanya mencakup 8-megapiksel sensor kamera di belakang & 2 megapixel di depan. Dari ujian kami mengenai beberapa tembakan gambar dengan situasi cahaya yang sedikit jadi galat satu daripada nilai yg kurang baik karakteristik ini. Tetapi jika mengambil gambar dengan keadaan cahaya yg banyaksekali ciri ini masih bisa mewujudkan gambar yang baik & tajam.

Semasa mencipta kamera hadapan terbina dalam mewujudkan imej swafoto kualiti yang baik.

Kesimpulan
Dengan rasmi harga mencapai Rp1, 8,000,000, Lenovo A6010 kekurangan Khas di dalamnya. Keseluruhan merupakan standar kecuali buat speaker 2

Dibungkus dalam Dolby audio. Jika dibandingkan menggunakan telefon pintar lain dalam julat harga pakaian baju ciri hancur berasal bagian perkakasan, kamera dan skrin diimplan. Namun semua terdapat tangan pengguna sama ada buat mempunyai ataupun tidak.

Lebihan
• 4G LTE
• Dolby audio
• Reka bentuk yg menarik

Kekurangan
• Harga mahal nisbi
• Kapasiti bateri yang rendah
• Pakej jualan terhad

Click to comment