Review Samsung Galaxy Note II N7100

Bagi mereka yg mempunyai periode buat menilik dan memegang a Samsung Galaxy S3, ia akan merasa biasa buat memegang Galaxy Note II. Konsep reka bentuk, iaitu buat Samsung, direka untuk sejenis manusia dalam S3 berterusan di Note II.

Lengkung pada bahagian belakang & segi tubuh membenarkan Note II nir tergelincir pada cengkaman walaupun penamat berkilat agak licin. Tidak misalnya majoriti telefon pandai, biarkan sahaja Samsung telefon pintar sendiri, kekunci kelantangan Note II bertempat di sebelah kiri manakala butang kekuasaan di sebelah kanan.

Setahun setelah kedatangan Note galaksi, Samsung mengeluarkan Note Galaxy II. Pada mulanya, pengguna relatif bimbang mengenai menilik konsep Galaxy Note membawa skrin tambahan yg lebih akbar untuk dimensi telefon pintar. Namun sebenarnya Note Galaxy menjual cantik di pasaran, apatah lagi buat menggesa pengeluar lain buat mewujudkan telefon pintar dengan konsep yang seragam.

Konsep dan Reka Bentuk
Memandangkan skrin lima, 5 daripada mereka relatif lebar, menincang Note II satu tangan yg selamat bisa menjadi agak susah. Walau bagaimanapun, Note II lebih mudah dipotong daripada Note awal yang lebih luas. Samsung juga termasuk Menu spesial buat menjadikannya lebih gampang buat memakai satu tangan. Anda boleh mengawal pemanfaatan papan kekunci, Kalkulator dan papan kekunci di sebelah peranti.

Ciri
Pelbagai ciri yang berbeza di Samsung Galaxy S3 boleh didapati di sini. Contoh seperti rasuk S, suara, penginapan pintar, pop ada, panggilan masih, isyarat pandai. Sesetengah karakteristik di atas dipertingkatkan. Sebagai model, mainan pop ada padasaat boleh diubah saiznya dan S rasuk bisa memindahkan dokumen Note S di antara Note II. Membuat keterangan yang lebih jelas, bisa mendengar pada kajian Galaxy S3.

Terdapat sejumlah karakteristik insentif baru yg Note II. A amat menarik adalah bermacam tetingkap yang boleh menampakan 2 pelaksanaan dalam yang sama bertepatan (atas dasar). Sudah tentunya nir seluruh permohonan bisa dipakai dalam beberapa tetingkap, namun alternatif cukup begitubanyak daripada ChatOn, Galeri, Mail, S-Note, internet & sebagainya. Ciri ini agak berguna bila anda mahu buat melaksanakan klip gampang yg bisa "memotong" bahagian tertentu daripada laman laman web buat kegunaan dalam S-Note. Cipta perlindungan peribadi, terdapat Jangan merusak ciri. Malah, karakteristik ini adalah pemberitahuan dan menyekat kenalan yang tidak d2ngini.

Satu karakteristik Cool merupakan putaran pandai. Secara biasanya, skrin telefon dapat berpaling di sekeliling kita sekali lagi buat berbohong bagian. Well, menggunakan rangsangan kamera depan, putaran pandai merupakan untuk memastikan kedudukan wajah anda agar ia nir berputar skrin ke pada pertamanan fesyen apabila anda mahu memakainya dalam potret ataupun fesyen menegak.

Samsung juga disempurnakan yang terkini S pen yang lebih akbar dan selamat buat digunakan. Note 2 boleh mengetahui bagaimana pen S berlegar di atas skrin. Selain tersebut, Terdapat satu ciri yg dibentuk mungkin sang masalah itu merupakan pandangan udara. Dengan pemandangan udara, anda tidak perlu menyentuh pen S ke ikon peti mel sebagai model dan Note II bakal menampakan pada anda baris permulaan e-mel.

Prestasi
Jika aku telah mengungkapkan bahawa Samsung Galaxy S3 amat responsif dan tona, dalam kenyataannya Galaxy Note II adalah lebih tona daripada S3. Exynos 4412 Quadcore Chipset dengan pemproses Cortex A9 1, 6GHz & yg diuji dengan baik Mali 400MP GPU devouring semua pekerjaan yg dimuatkan kepadanya. Suka main permainan 3D yang relatif berat? Note II merupakan jelas boleh dipercayai untuk pekerjaan itu. Selain tersebut, main video HD penuh bisa dengan mudah dibentuk. Saya menguji kepakaran multimedia menggunakan satu tugas insentif, merupakan untuk menjalankan streaming video HD penuh ke televisyen Samsung menggunakan sambungan masih Wi-Fi. Hasilnya relatif menakjubkan. Video yang berjaya muncul hanya dalam periode beberapa saat perlahan-lahan.

Kamera primer 8-megapiksel terus Mainstay Note II, dengan 1, 9 megapiksel-kamera insentif depan yang bisa merakam video HD 720p. Kualiti kamera sebenarnya bisa dipercayai buat beragam Atmospheres, dengan putusan imej yang sangatlah baik. Sesetengah pengguna mungkin mahu mengadu mengenai ketiadaan butang pengatup, namun Samsung menggantikannya dengan ciri yang lebih terkini. Anda bisa merakam gambar hanya dengan memanggil perkataan "keju", "menembak," menangkap "ataupun" senyum ". Ini memudahkan kami merogoh gambar menggunakan satu tangan atau mahu merogoh gambar diri anda dengan kamera balik.

Terdapat beberapa karakteristik fotografi yang mengagumkan di dalamnya. Salah seseorang daripada mereka adalah wajah yg optimal. Dengan ciri ini, kamera Note II akan merogoh sejumlah gambar. Selepas itu anda boleh menyelesaikan wajah yg optimal. Sebagai model, Sang lebih okay pada Photo 1, namun Sang B lebih bagus dalam gambar 2. Dengan paras yang maksimum, anda bisa Campurkan yang maksimum menyebabkan A & B dalam satu imej. Selepas tersebut terdapat gambar yang optimal. Dalam karakteristik ini, Note II segera merakam beberapa gambar & menyediakan cadangan gambar terbaik. Ini bermanfaat buat menangkap dtk dan objek bergerak.

Kesimpulan
Samsung Galaxy NoteII adalah telefon pandai yang dicipta buat yang optimal. Reka bentuk kualiti yg hebat, skrin yg segar dan prestasi optimal telefon pintar Android bisa didapati di galaksi Note II. Ditambah jua dengan hasil imej primer dan ciri yang lapang, Samsung Galaxy Note II memiliki banyaksekali manfaat.

Sesungguhnya kebesaran ini mempunyai kosnya sendiri. Galaxy Note II dipasarkan dalam harga 7, 5,000,000 Rupiah. Ini bukan jumlah yg sedikit, tetapi nir ada telefon mudah alih menggunakan konsep skrin lega daripada Galaxy Note II. Untuk para pecinta teknikal yang mengidam telefon pintar Android yang luar biasa dan kilat yg mempesona, Galaxy Note II adalah buat memenuhi kehendak anda.

Mutahir:

  • Prestasi brilian, berkongsi pengalaman yg menawan buat pengguna
  • Pelbagai ciri inovatif yang bermanfaat, seperti penginapan pintar, penggiliran pintar, klip gampang dan sebagainya
  • Hasil imej kamera adalah begitu baik & disokong oleh ciri utama yg tidak masihada pada kamera digital biasa
  • Kualiti skrin merupakan sangatlah baik buat seluruh maksud
  • Reka bentuk yang lebih kecil sebenarnya menjadikannya lebih gampang buat ditahan, bila dibandingkan dengan Note Galaxy berasal.
  • Terbaik dalam kehidupan bateri kelas, bisa bertahan lebih & lebih sesudah pemanfaatan intensif yang agak akbar.

Yang Kurang:

  • Harga agak premium, yg paling tinggi buat telefon pintar Android
  • Reka bentuk Standard relatif
  • Satu operasi yang diserahkan masih kurang selamat 

Click to comment