Review: Samsung Galaxy Grand 2 (SM-G7102) Lebar Tambah Skrin LebihBanyak Prestasi Sangar

Mempunyai skrin yang lebih akbar daripada Galaxy yg berasal tidak menciptakan phablet ini maka itu merupakan lebih fizikal. Grand dua hanya sedikit lebih besar daripada sebelumnya. Dalam yg lain, phablet ini hanya membiarkan lebih langsing dan lebih nipis daripada Grand.

Berkilat penamat dalam Grand awal sudah digantikan menggunakan penamat gaya Galaxy Nota tiga yang konsisten menggunakan bahan plastik tetapi diperbuat daripada bentuk yang kelihatan seperti kulit, lengkap dengan loghat jahitan di sekelilingnya.



Samsung tetap siri Galaxy GARND yang diletakkan misalnya Phabet kelas pertengahan glamor. Pada Galaxy Grand dua ini, Samsung sedang berbagi julat pepenjuru skrin menjadi galat satu ciri siri Grand.

Apa zon lain diperkukuh oleh Samsung buat mengukuhkan kedudukan ini phablet di pasaran? Ikut perbincangan kami di bawah.

Reka Bentuk
146.8 x 75. 3 x 8. 9 mm 163 gram skrin sentuh penuh

Butang kawalan suara diletakkan di sebelah kiri, sekali lagi butang kekuasaan juga bertindak menjadi butang utama skrin yg terletak di sebelah bertentangan.

Begitu jua, pelabuhan audio & pelabuhan USB mikro berselerak di atas serta asas badan phablet ini.

Paparan
16,000,000 kapasitif TFT LCD skrin sentuh 720 x 1280 piksel lima. 25 inci ~ 280 PPI piksel ketumpatan bermacam sentuh

Zon ini mengandungi peningkatan ketara dalam Grand 2 apabila dibandingkan menggunakan generasi. Skrin yang lebih lapang, manakala saiz badan tidak tumbuh dengan ketara menciptakan skrin muncul buat perebutan bahagian depan phablet ini. Ini adalah menerima beri kepada bezel berhampiran skrin yang kelihatan Slimmer.

Bukan sahaja saiz fizikal, skrin Grand 2 pula berdepan dengan peningkatan resolusi berasal WVGA (480 x 800) buat HD 720p yg menyebabkan termin ketumpatan piksel yg jua lebih akbar daripada asalnya (280ppi Versus 187ppi).

Di luar jenis primer, penciptaan ini phablet paparan kualiti yang baik.

Sistem pembedahan dan UI
Android OS V4. Tiga (Jeli Bean)

Dengan indikasi tangan Samsung, anti gaya UI, phablet ini mempunyai suapan menu yg sama dengan seluruh siri Galaxy terkini.

Pada skrin sentral, ada sebuah widget karakteristik dengan bermacam Panel bahawa setiap bisa menampakan satu widget. Panel yang benar-benar betul widget skrin bisa dipilih menjadi pintasan ke kamera ataupun buat menampakan sebahagian daripada ikon pintasan kepada aplikasi hoby.

Dulang pemberitahuan boleh diakses dengan bersendirian terletak di skrin sentra. Paparan ini membentangkan pemberitahuan, slider membuat kawalan kecerahan skrin, butang maya yang dibuat masih pada tetapan Menu dan sejumlah membuat Togol membolehkan atau melumpuhkan untuk mengisih WiFi, Bluetooth dan lain-lain.

Terdapat pembayar aplikasi yg menarik, pengguna boleh membuat folder supaya aplikasi yg dibentangkan dalam laci aplikasi bisa dikendalikan menggunakan lebih baik.

Ciri yg Diketengahkan
Majalah saya pelbagai konvoi dan pandai berada DropBox

Kemasukan ke pada kelas tengah phablet dilengkapi dengan karakteristik daripada siri nota yg disertakan dalam kelas Premium. Salah seseorang daripada mereka merupakan majalah aku. Ciri ini membolehkan pengguna untuk membolehkan tablet ini menjadi majalah untuk data yg sepadan menggunakan perhatian pengguna.

Majalah saya boleh diakses oleh sapu skrin (kuis) asal bahagian bawah skrin ke atas. Majalah saya dipecahkan oleh tiga Panel sisi, setiap satunya adalah peribadi, informasi & sosial.

Panel peribadi dapat membentangkan data dan maklumat individu seperti koleksi imej, e-mel, muzik dan lain-lain. Walaupun sosial membentangkan kemas sekarang yang terkini daripada lilitan rangkaian sosial yang dimiliki. Sekali lagi Panel liputan menggariskan keterangan modern bahawa topik bisa dipilih oleh pengguna yg sepadan menggunakan keperluan & perhatian.

Skrin lebar Grand 2 bisa digunakan dengan beragam tetingkap ciri yang membolehkan phablet ini buat mengembangkan 2 pelaksanaan pada pandangan yg membahagikan skrin sebagai dua bahagian.

Perkakasan dan Penanda Aras
Pemproses inti Quad 1. 2 GHz Cortex-A7 Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Adreno 305 Chipset 1 GPU. 5GB RAM 8GB dalaman simpanan luaran: sehingga 64GB Li-ion bateri 2600mAh

Samsung Galaxy Grand 2 menjalankan keliru satu daripada siri terkini Snapdragon 400 asal Qualcom buat kelas pertengahan.

Ia seolah-olah peningkatan yang agak akbar dalam zon perkakasan Grand dua dari dahulu yg memakai pemproses teras 2 berasal Broadcom.

Dengan sokongan RAM kapasiti 1. 5GB, phablet ini bisa melaksanakan sejumlah aplikasi buat bertepatan (multitasking) dengan gampang di seluruh ujian kami.

Juga menarik merupakan peningkatan tenaga bateri yg menyokong gambaran yang lebih lapang dan pemproses yg quadcore.

Hanya kategori kecil memori berasal merupakan 8GB, hanya kurang daripada 5GB buat pengguna untuk meletakkan maklumat loka.kesambungan

Dwi SIM Quad band GSM Quadband HSDPA GPRS sehingga 107 KBps EDGE sebagaiakibatnya 296 KBps HSDPA, 21 Mbps HSUPA, 5. 76 Mbps Wi-Fi 802. 11 A/b/gr/n, dwi-band, Wi-Fi eksklusif, DLNA, Wi-Fi Hotspot Bluetooth V4. 0 dengan A2DP, EDR, LE microUSB v2. 0

Grand 2 mempunyai alternatif sambungan yang relatif lengkap, typical maklumat jalur raya 3G, sambungan WiFi tanpa wayar dengan keupayaan WiFi mudah alih, Bluetooth & pasti sambungan microUSB.

Di sebelah karakteristik, telefon dilengkapi dengan beberapa bahagian menarik pelaksanaan Play Kumpulan yang membolehkan telefon buat berhubung menggunakan karakteristik lain yang memiliki pelaksanaan yg sama buat berkongsi fail, bermain permainan, maupun memainkan muzik bersama-sama.

Kemudian ada link Samsung yang memudahkan pengguna buat menyegerakkan kandungan multimedia dalam telefon mereka dengan perkhidmatan simpanan milik awan (kotak. Net, DropBox ataupun SkyDrive). Dari Samsung link, pengguna bisa menyambung 2 Grand dengan karakteristik SmartTV Samsung.

Satu lagi perkara khas yang bisa disebutkan adalah kemahiran buat menyokong dua kad SIM yang aktif bertepatan.

Kamera
8MP 3264 x 2448 piksel autofokus LED flash Geo-pengetegan, penekanan sentuh, wajah dan senyuman pengesanan, 1080p@30fps video penstabilan imej, suara stereo 1, perakam MP

Grand 2 menawarkan 10 alternatif fesyen utama, seperti auto, wajah Kecantikan, foto terbaik, pukulan berterusan, wajah maksimal, suara & ditembak, nada kaya (HDR), panorama, sukan dan malam.

Kemudian masihada jua 8 alternatif kesan corak. Phablet ini bisa digunakan buat merakam video padasaat menembak dalam bertepatan Time.

Pukulan imej kamera phablet ini juga bisa disunting lewatcara pribadi dengan aplikasi editor imej terbina pada yg menawarkan 8 tetapan corak, 20 alternatif dampak, dan pilihan buat menghias gambar menggunakan menaikkan pelekat, rangka sebatan.

Buat rakaman video fesyen, pengguna boleh membuat video in Full HD (1920x1080 piksel) Resolusi.

Lebihan
• Skrin lebar
• Pemproses teras Quad
• Dwi-SIM
• Harga kelas pertengahan

Kekurangan
• Memori dalaman relatif mini
• Android tidak Kitkat typical

Kesimpulan
Apabila dibandingkan menggunakan yang sebelumnya, Samsung disenaraikan berjaya membenahi Grand dua dengan meningkatkan keupayaan di zon yang bermaksud typical resolusi skrin dan dimensi skrin, kelajuan pemproses, karakteristik-karakteristik resolusi & kamera serta kapasiti energi bateri.

Dengan monoton mengekalkan harga harga kelas pertengahan, Galaxy Grand 2 adalah pilihan yang hebat buat beberapa.

Click to comment