8 Kelebihan dan Keburukan OPPO A71 untuk Mengetahui Sebelum Membeli

Selain Samsung dan Xiaomi, sekarang nama OPPO begitu famous di Indonesia. Apabila anda mendengar perkataan OPPO, telah pasti begitubanyak orang dapat menerangkan fikiran anda ke telefon pintar swafoto menggunakan kamera akbar resolusi depan.



Walaupun umumnya purata oppo swafoto telefon pandai memiliki harga RP three,000,000 & ke atas, namun Syarikat berasal buluh langsir domestik juga mengintai telefon pandai dalam harga RP 2 juta yg dibuktikan menggunakan melancarkan oppo A71.

Selain bermain menggunakan harga yang berpatutan, A71 pula mempunyai spesifikasi perkakasan dan kamera yg boleh disebut menawan. Bagi tersebut, bagi Gadgeter yang ingin tahu mengenai kelebihan & kekurangan telefon pandai ini bisa menengok maklumat misalnya berikutdibawahini.

Kelebihan & keburukan OPPO A71

Lebihan
1.  Spesifikasi perkakasan
OPPO A71 dibentuk oleh MediaTek Chipset MT6750 Octa-Core 1.five GHz. Dalam mengimbangi kelajuan Chipset, telefon pintar ini pula dilengkapi dengan tiga GB RAM & 16 GB storan dalaman yg boleh ditambahkan microSD.

dua.  Skrin
Skrin A71 mempunyai lebar five.2 inci dengan teknologi IPS & resolusi HD (1280 x 720 piksel). Dengan keberadaan teknologi IPS membolehkan pengguna terus boleh menilik video, pelaksanaan, Permainan, dokumen, ataupun gambar sebagaiakibatnya sudut cerun 178 darjah.

3.  13 MP Belakang Kamera
Telefon pandai juga dilengkapi menggunakan thirteen MP kamera belakang, PDAF, dan a F/dua.2 aperture yang boleh membentuk gambar dengan baik. Walaupun LED flash datang pada telefon pintar ia membantu kamera mereka buat menghasilkan gambar menggunakan baik pada kondisi cahaya yg rendah.

4.  3000 mAh Bateri
Peranti ini dilengkapi menggunakan bateri 3000 mAh yg didakwa oleh OPPO bisa bertahan relatif lama dalam pemanfaatan umum supaya pengguna nir mesti membawa pengecas dalam aktiviti hari.

lima.  Dua 4G-LTE kad SIM beberapakelompok
Biasanya Indonesia memiliki lebih daripada kad SIM buat pelbagai urusan. Atas karena ini, OPPO A71 berusaha buat bertemu menggunakan pengguna di tanah air menggunakan menyediakan 2 slot kad SIM. Walaupun rangkaian 4G-LTE juga sudah wujud dalam telefon pandai ini yang membolehkan penggunanya buat menikmati net berkelajuan tinggi.

Kekurangan
1.  Tiada Penderia Cap Jari
Dengan harga RP dua,300,000, sepatutnya OPPO A71 telah dilengkapi dengan sensor cap jari yg sudah sebagai bahagian penting buat telefon pandai pada tahun ini 2018. Penderia cap jari sendiri memiliki pelbagai kegunaan yg menawan, daripada membuka, pada pembayaran digital, buat mengambil gambar.

dua.  Tiada Face Buka Kunci
OPPO A71 sendiri telah benar-benar tanpa sensor cap jari & membuka utama. Malah, dengan keberadaan muka yg membuka sentral ini boleh menciptakan pengguna membuka telefon pintar memakai hanya paras.

3.  5MP Kamera Hadapan

OPPO A71 memiliki kamera depan menggunakan resolusi mencapai lima MP di bawah purata. Buat saat ini, resolusi kamera depan general yg dimiliki sang telefon pandai harus hingga eight MP.

Click to comment