Oppo F1 Plus Review: Kuat Swafoto Kamera

Membawa pendatang baru Isyana Sarasvati dan pemandu F1 Indonesia Rio Haryanto, oppo melancarkan produk terbaru bertajuk oppo F1 Plus. Memaparkan karakteristik kamera muktamad dalam karakteristik swafoto, oppo F1 Plus dijual RP5, lima,000,000. Bagaimana keupayaannya pada pengumpulan?



Kelebihan:

  • Kamera berkuasa
  • Memori dalaman 64GB
  • Tubuh yang bertenaga, berkualiti tinggi
  • Mempunyai penderia cap jari

Kekurangan:

  • OS terus lollipop
  • Badan yg lega

Reka bentuk
Melihat borang oppo F1 memiliki bentuk yang sama produk menjadi oppo R7/R7 Lite. Peruntukan yang relatif menawan dan F1 menggunakan bahan plastik pada kulit belakang. Oppo F1 Plus

Datang dengan skrin 5-inci menggunakan bingkai aloi logam yang berkongsi energi ketahanan yang sangatlah kukuh. Tepi telefon di mana setiap sudut yang mengganggu siku tajam mudah buat menciptakan menggunakan sama ada menggunakan satu ataupun kedua-2 tangan.

Butang Volume jumpelang dipinkan di sebelah kanan slot SIM menggunakan butang wewenang/siap sedia. Di bahagian atas oppo Rosmah jek audio wewenang dan menciptakan azas pelabuhan microUSB yg dibekalkan sebagai pelabuhan buat mengecas bateri & pemindahan maklumat melalui kabel maklumat & lubang-pembesar speaker di sebelah kiri.

Bazzel kelihatan amat nipis, sebaliknya di bahagian bawah skrin terdapat butang sentuh yang tidak dilengkapi menggunakan bercahaya. Melihat di belakang telefon, pengguna merupakan buat menciptakan kamera yg terletak di sebelah sudut kiri atas dengan flash LED di bawahnya. Di bawah Pusat ini merupakan logo oppo.

Diala, telefon bimbit berasa selamat buat dipakai. Mempunyai ketebalan hanya 7. 25mm dan berat yang rapat 134 gr, telefon ini nir mudah buat di genggaman, ini adalah menerima berikan kepada magnet cap jari misalnya lapisan Pelindung skrin.

Skrin
Berjalan dalam Android OS 5. 1 oppo masih menering dengan ColorOS tiga. 0. Nir seperti adik saudaranya F1 yang hanya mempunyai dimensi skrin 5 inci, vs F1 Plus mempunyai skrin 0, 5 inci lebih akbar menggunakan genre AMOLED. Bukan sahaja ia memiliki typical skrin yang baik, resolusi skrin sangat besar dengan 1080 x 1920 piksel dengan ketumpatan piksel sehingga 401 PPI. Dengan genre skrin dan resolusi, sebagaiakibatnya gambaran skrin agar ia merupakan sangat selamat di mata, kerana ia bukan sahaja kentara dan terperinci, lakaran jua licin.

Bukan sahaja selamat di mata, energi tahan skrin jua benar-benar diperhatikan oppo tentang ini dibuktikan sang susunan Corning Gorilla Glass 4 2. 5D.

Interfaceantaramuka ColorOS tiga. 0 pada oppo F1 Plus nir mempunyai apa-apa typical laci aplikasi dalam telefon pintar majoriti. Di pada oppo telah menyediakan beberapa karakteristik tipikal seperti O-Cloud, Lock sekarang, Pusat Keselamatan, Kedai tema, & sangatbanyak lagi. Buat permohonan utiliti terdapat fail Explorer poppy yg boleh mengawal semua fail yg terkandung pada jenis muzik memori, video, gambar, dokumen, APKS & ZIP.

Terdapat jua folder indera yg sinkron menggunakan perakam bunyi pelaksanaan, lampu suluh, Compass, Pengurus muat turun, Pejabat Kingsoft, kemas sekarang proses dan memori yg kentara. Dikala membuka folder pelaksanaan sebagaiakibatnya gambaran latar belakang merupakan kira-kira buat kabur sedikit pada skrin di belakangnya.

Kamera
Sebagai telefon pintar ahli dengan Swafoto, oppo F1 Plus mempunyai kamera yg sangatlah berkebolehan di depan. Tiba dengan resolusi daripada 16 MP, oppo F1 Plus kamera depan memakai aperture f/dua. Dimensi 0 & piksel 1. 4 mikrometer. Oppo nir melengkapi kamera depan menggunakan cahaya Flash, tetapi buat donasi menggunakan swafoto dalam rasuk sedikit, terdapat skrin flash karakteristik.

Bukan sahaja kamera depan, kamera belakang pula memiliki kepakaran yang nir kurang baik kerana ia telah dilengkapi dengan resolusi 13MP aperture F/2. 0. Gangguan dengan kamera depan, dalam kamera primer oppo konsisten meningkat dengan cahaya flash LED.

Di dalam pengguna bisa mengakses sejumlah karakteristik seperti mod standar, kecantikan dan panorama. Dengan karakteristik ini, kepakaran kamera konsisten bisa. Dikala gunakan mod Kecantikan hasilnya adalah amat licin sebagai gambar swafoto sebagai amat baik daripada telefon pandai kelas.

Menggunakan mod panorama sangat mudah buat digunakan, pengguna hayati buat mengambil 3 gambar dan telefon gampang alih buat menyatukan 3 imej. Ciri ini amat berguna buat menjalankan swafoto Kumpulan.

Perbandingan begitu halus memakai kamera depan & belakang adalah bahawa anda memakai kamera belakang, anda mahu memberikan ciri HDR yang nir pada kamera depan.

Hasilnya adalah baik kerana sama terdapat buat swafoto atau Kumpulan boleh dilaksanakan menggunakan ketentuan yang baik.

Hasilnya bukan sahaja cerah, namun objek itu diambil amat mendadak menggunakan pewarna semula sebagai. Keputusan yang sama yg anda rakam adalah video.

Prestasi
Buat dapur pacing oppo sudah menyediakan Mediatek MT6755 Helio P10 Chipset menggunakan OCTA-Core-A53 CPU dalam kelajuan dua. 0 GHz. Pula disokong menggunakan Mali-T860MP2 GPU dan 4GB RAM. Cipta ingatan, sudah ingatan dalaman 64GB, apabila kurang pengguna konsisten bisa meningkatkan ingatan menggunakan memakai kad memori microSD.

Dengan perkakasan spesifik yang oppo dapat mencipta skor sebagaiakibatnya 51 ribu. Bukan sahaja sanggup buat membuat skor yang relatif besar, telefon pandai ini jua mampu buat melaksanakan permainan berat 3D. Jenis yang kita diuji menggunakan memakai Asphalt8 permainan: udara. Telefon bisa menjalankan permainan menggunakan baik tidakdengan sebarang kasus.

Buat hayat bateri menggunakan menggunakan bateri yang nir bisa tanggal menggunakan kapasiti 2850mAh Li-Po oppo F1 Plus boleh digunakan sehari berhampiran 8, lima jam dengan pemakaian standar. Dalam saat satu pengguna harian boleh menghantar e-mel, panggilan, mesej, gambar, penstriman audio dan video.

Kesambungan
Tiba dengan kepakaran 4G, pengguna bisa menyambung oppo F1 ditambahlagi ke Internet pada kelajuan sebagaiakibatnya 300 Mbps buat muat turun dan 50 Mbps dalam kelajuan upload.

Bukan hanya sambungan internet, oppo juga memenuhi F1 PLUS menggunakan sejumlah sambungan yg agak lengkap seperti Bluetooth, GPS dengan A-GPS, kabel maklumat microUSB v2. 0, hos USB.

Click to comment