Mengkaji Semula Realme C2: Raja Telefon Bimbit Murah

Realme lagi semakintinggi di pasaran Indonesia, sekurang-kurangnya bila dicermati daripada reaksi pasaran positif kepada bahan bahan mereka. Kejayaan industri Cina ini adalah kerana "copycat" ataupun meniru taktik Xiaomi yang memperlihatkan mudah alih murah menggunakan kualiti yang layak. Terutamanya hari ini menggunakan keberadaan Realme C2, telefon tersebut didakwa menjadi telefon bimbit yg murah.



Pasti taktik ini sudah membantu mendesak pembangunan Realme kerana ia sudah berjaya supaya perbualan hangat alat yang terdapat di pada tanah air pada beberapa bulan terbaru. Selain tersebut, beberapa siri telefon bimbit didakwa menjadi cantik.

Realme sendiri baru sahaja melancarkan siri telefon bimbit sendiri pada segmen peringkat masuk, Realme C2. Ini pengeluar Cina benar-benar dipercayai sebagai "termin kemasukan baru Raja" dengan memperkenalkan beberapa kenaikan pada telefon baru.

Sebahagian daripada kenaikan yg diberikan adalah genre Reka bentuk yg memberikan berlian potong konsep, bateri besar 4. 000 mAh, skrin yg lega dengan kedudukan Dewdrop, dan sistem pembedahan pai Android yg modern.

Dengan harga yang ditawarkan bermula berasal RP 1, 499. 000 juta, akan Realme C2 menjadi satu kejayaan? Buat rendezvous lebih dekat dengan telefon ini, kami mahu membincangkan lebih terang pada kajian semula Realme C2 yang dibawahini.

Reka Bentuk
Pada jika-bila periode menggunakan obrolan tentang Reka bentuk, Realme sepertinya bermotivasi oleh gaya Zen Young, di mana dengan sudut bulat & ikonik berlian keping Reka bentuk berkongsi kesan dramatik di belakang telefon. Dengan bentuk geometri rawak yang kadangkala kelihatan hitam dan sesekali berkilat, bergantung dalam sudut, telefon kelihatan menarik.

Bukan sahaja, pinggir yang bulat Realme C2 dibentuk dengan baik & rupa dan belakang adonan baik dalam sempadan, dan bentuk melengkung berkongsi cengkaman yang baik buat pengguna.

Dengan saiz 154. Tiga x 73. 7 x 8. 5 millimeters, telefon memperlihatkan cengkaman yang amat selamat kerana yang bertekstur kembali, dan badan plastik pula menciptakan ia berasa cahaya.

Walaupun lapisan akhir Matte didapatkan asal 3 lapisan lukisan & memiliki tekstur ini, menciptakan aduan tentang yang tidak dapat dielakkan cap jari. Realme C2 mempunyai 2 gaya berlian biru & berlian hitam.

Buat bahagian belakang masihada dwi-kamera, tanpaada pengimbas cap jari, memandangkan harga yang ditawarkan agak murah. Tetapi menciptakan mereka berubah, anda bisa menggunakan wajah utama. Bukan sahaja itu, telefon ini menunjukkan dua Nano-slot kad SIM dan slot kad microSD anyway.

Mengbing bagian bahagian azas, pada Mari kita muncul berasal kiri ke kanan terdapat lubang Speaker, pelabuhan mikro-USB, lubang mikrofon, dan bicu audio tiga. 5 mm

Skrin
Skrin lebar dalam Realme C2 adalah 6 dimensi. 1-inci dengan Dewdrop takuk, nisbah skrin pada tubuh mencapai 89. 35%. Paparan ini dikelilingi sang beberapa yang relatif tebal bezel & tebal Chin. Jangan kurang diingati Realme C2 menggunakan kamera di hadapan Dewdrop takuk. Ini tidak mengurangkan rupa yg kelihatan lebih lega dan mendalam buat permainan & keperluan pekerjaan yg lain.

Walaupun sebelah respon, skrin telefon ini juga dikategorikan dengan baik. Akses berbilang sentuhan, tidakdengan masalah di mana skrin telefon boleh bertindak balas buat mengakses sehingga 10 mata bertepatan. Realme C2 sudah dilengkapi menggunakan Corning Gorilla Glass buat melindungi skrin asal calar halus

Skrin dilengkapi dengan bahan APCF buat meningkatkan kecerahan skrin walaupun pada azas cahaya surya. Skrin jua disalut dengan salutan anti-mencerminkan yg mampu menaikkan kecerahan skrin pada 35% & sudut pemahaman skrin pula lebih lebar.

Prestasi
Kali ini, realme C2 adalah Powered by MediaTek MT6765 Helio P22 pemproses yang menggunakan langkah 12 BN menggunakan pemproses grafik GPU powervr GE8320. Buat memori terdapat 2 alternatif 3GB RAM serta 32GB ROM, serta 2GB RAM & 16GB ROM.

Unit yang kami semak adalah mereka yg menggunakan 3GB RAM. Walau bagaimanapun, prestasi telefon ini tetap boleh sebagai amat dipercayai. Walaupun keterangan bahawa kita merasakan ada jaman antara permohonan.

Kami pula cuba merogoh parameter berangka menggunakan penanda aras AnTuTu. Skor yg diperolehi merupakan 77593. Ini adalah lebih rendah daripada REDMI 7 yg memiliki skor 103339.

Pengalaman permainan merupakan cukup baik jua. Pertama sekali, telefon anda mengambil waktu yg relatif lama buat mengaktifkan PUBG. Apabila kita main keseluruhan berjalan menggunakan baik walaupun sedikit lelet. Buat Carta yang mendapat ' licin ' dan bingkai ' sederhana '.

Walau bagaimanapun, dari pengalaman permainan & pengumpulan prestasi, Realme C2 konsisten benar-benar dipercayai walaupun ia dipakai buat memainkan permainan PUBG. Sebaliknya, kami cuba memakai prosedur keselamatan pengecaman paras berasal telefon ini. Jawapannya relatif mengesankan, apabila anda bertempattinggal di pada Bilik yg agak cerah.

OS & Bateri
Realme C2 adalah galat satu segmen peringkat kemasukan yg sudah menggunakan mekanisme pembedahan terkini, Pai Android. Dengan ColorOS 6 di atas, antara wajah modern yang Realme C2 telah ditunjukkan menampakan skim gaya yg lebih segar.

Sementara itu, walaupun ia sudah meliputi beberapa ikon pelaksanaan di homescreen, dengancara lalai pada ColorOS 6. 0 pula mempunyai laci pelaksanaan. Hanya gelongsor anak panah dari bawah ke atas, sehingga skrin jua mahu menerangkan kepada anda seluruh aplikasi yang telah anda pasangkan dalam telefon anda.

Anda juga menerima banyak pelaksanaan yg telah dilaporkan, ruangan permainan yang disenaraikan, Baca Plus, Lazada, J & T Express, Webnovel, Vova dan banyaksekali lagi. Walau bagaimanapun, anda boleh menghapuskan semua aplikasi buat menjimatkan ruang simpanan.

Realme C2 merupakan digoncangkan sebagai telefon gampang alih memiliki hayat bateri maksimal di dalam kelasnya. Bagaimana nir dengan kapasiti 4000 mAh, Realme C2 boleh berkongsi pemanfaatan hari penuh memakai hampir turun permohonan yg di dalamnya.

Kami juga menguji ciri ini pada caj nge dengan baki 10%. Menggunakan pelaksanaan AccuBattery, kami mengukur manakala Ngecharge sebagaiakibatnya 100% mengambil masa 2 jam 21 minit. Kami pula cuba memainkan main pulang video berasal bateri penuh sebagaiakibatnya ia kosong.

Malah, Realme C2 memiliki kepakaran sebagaiakibatnya 21 jam. Terdapat juga membuat pengisian semula tenaga, telefon ini hanya dilengkapi dengan penyesuai pengecasan menggunakan output 5V/2A.

Kamera
Realme C2 dimasukkan pada genre kemasukan, dia mahu namun Realme fikir dia nir mahu tidaksesuaiharapan Pengguananya. Dengan menempatkan dwi-kamera kembali dengan konfigurasi sensor primer 13 megapixel menggunakan aperture of f/2. Dua dan sensor sekunder daripada 2 megapixel yang bertindak seperti kedalaman sensor.

Kedua-dua kamera songsang ini telah Powered by Ai teknologi yang bisa membantu pemprosesan dicala menciptakan imej bokeh menggunakan kesan kabur semulajadi seperti kamera yang bisa dipercayai.

Beberapa tawaran fesyen meliputi potret fesyen, HDR, AI Beauty Selafon, Pano, pakar, masa berlalu, video, dan kemahiran slo-MO 80/480p.

Satu karakteristik yang lebih mengagumkan mempunyai Realme C2 dipanggil Chroma menaikkan fesyen. Menggunakan teknologi AI, ciri ini sanggup mengenali & memaksimumkan loka kejadian, menaikkan jumlah julat dinamik imej, mempertinggi perincian yg lebih kaya dalam Sorotan & bayang, & berkongsi lebih banyak pendedahan baki.

Jadikan kamera utama ini tidak bisa tidaksesuaiharapan. Walaupun arah lebar yang berpatutan, kualiti tembakan kamera adalah amat baik, asal segi ketajaman atau formasi pola yang terhasil. Buat imej bokeh pula, bukan sahaja gampang untuk mencuba, kesan kabur yg terhasil agak semulajadi.

Pukulan malam objek cukup baik terima berikan pada semua pemprosesan AI. Nampaknya jelas tetapi butirannya hancur. Mengambil gambar, dalam senario pencahayaan hitam, tidak benar-benar menggalakkan, karena kita melihat barangan maupun warga yg kelihatan seperti genre bayang.

Untuk getol swafoto, dalam Realme C2 kita boleh menggunakan kamera resolusi depan lima MP dengan aperture of f/2. 0 Plus dilengkapi dengan karakteristik flash skrin yang memakai lampu skrin seperti simpel buat menaikkan lampu.

Walaupun kamera depan Realme C2 hanya kelas lima megapixel telefon ini telah ditempatkan keperluan dengan kualiti yang baik daripada pukulan. Ia harus diperhatikan, menciptakan ketentuan yang swafoto imej sepadan dengan kehendak pada Realme C2 jua masihada fesyen pengindahan menggunakan tetapan AI. Begitu juga, potret fesyen yg membolehkan pengguna buat menerima imej swafoto dengan latar belakang yang kabur.

Bukan itu sahaja, telefon ini membolehkan anda membuat video menggunakan resolusi optimum 1080p dalam 30-an buat kamera Back-up, bukannya 720p buat kamera depan. Hasilnya begitu baik padasaat siang cerah namun pada masa mengambil keputusan malam jadi kurang tajam. Walaupun dalam kelas kemasukan, Realme C2 juga memiliki fesyen Slo-Mo dengan resolusi 80A/480p yang cukup baik buat mempertimbangkan segmen.

Kesimpulan
Dalam harga bermula dari RP 1. 499.000, realme C2 nilai yg amat baik buat telefon masuk peringkat. Dengan menunjukkan reka bentuk yang mempesonakan berlian, Reka bentuk yg khusus dan unik asal telefon yang kelihatan kostum.

Tanpa menerka Reka bentuk, anda menerima skrin dengan dimensi yg besar menggunakan kedudukan yg mini. Prestasi dan guna-ciri kamera Realme C2 juga boleh dimaksud galat satu yg maksimal buat harga yang ditawarkan. Realme C2 jua menawarkan kamera yg cukup baik, dan kapasiti bateri yang akbar 4. 000 mAh, dan terdapat dua varian berbeza dua/16GB & 3/32GB. Untuk ini, kami mengesyorkan Realme C2 buat anda yang memiliki bajet yang terhad.

Lebihan

  • Reka bentuk yang dagi menggunakan konsep berlian pangkas
  • Skrin lebar, 6, 1 inci fullview HD +
  • Prestasi yang baik
  • Kamera yg baik
  • Bateri akbar 4000mAh, energi cekap
  • Triple slot, dua kad SIM-slot MicroSD

Kekurangan

  • Tiada cap jari lagi
  • Caj energi Lelet 

Click to comment