Review: Samsung Galaxy A3 SM-A300H Kelas Tengah dengan Reka Bentuk Logam

Samsung Galaxy A3 adalah model yg amat Junior di antara group Samsung telefon pintar tubuh logam, selepas Galaxy A7 dan Galaxy. Bukan sahaja membawa Reka bentuk logam, typical baru ini pula direka untuk jazz pasaran telefon pandai tubuh yg nipis.



Muncul menggunakan sokongan perkakasan yg berkebolehan, Galaxy A3 disokong sang kamera swafoto lengkap & set baru vendor Korea. Dengan harga yg akan tiba di kelas sederhana, bisa Samsung Galaxy A3 bersaing dengan telefon pandai pada tahap yang sama?

Reka bentuk
Saiz: 130. 1 x 65. 5 x 6. 9 millimeters; Berat: 110. 3 gr

Galaxy A3 mengkategorikan oleh logam tubuh gampang alih generasi pertama Samsung. The Galaxy A5 telah dijumpai di Indonesia serta galaksi A7. Walau bagaimanapun, Reka bentuk inovatif ini hanya menghiasi bingkai. Untuk bahagian belakang & bahagian depan Seksyen sentiasa menggunakan bahan plastik.

Bukan sahaja memakai bahan logam, Reka bentuk Galaxy A3 juga relatif

Slim dan Slim menggunakan ketebalan tubuh hanya berhampiran 6, 9mm. Struktur Reka bentuk pepejal & selamat sudah dipotong. Tidak terlalu akbar & tidak terlalu kecil.

Just, ini Galaxy A3 amalan konsep unibadan yang menciptakan beberapa Kumpulan nir senang. Di atas, telefon ini membenamkan panel kawalan & Port sambungan di sebelah badan. Kad SIM sebagai model memakai mekanisme dulang, dengan sistem penyuntik buat mengeluarkannya.

Terdapat 2 dulang yg diberikan oleh Galaxy A3, satu mencipta kad SIM utama (SIM 1), dan hanya membuat kad SIM dua Plus microSD. Kes ada apabila anda mahu memakai dulang kedua. Untuk mengamalkan mekanisma subtitute, walhasilnya anda mesti menggunakannya dengan seli di antara kad SIM dan microSD. Jika anda ingin memasukkan kad SIM, kad microSD dapat dibuang secara automatik, benar-benar juga kebalikannya. Bukan itu sahaja, ini Galaxy A3 menggunakan Kad Nano-SIM pada ke2-2 slot dulang.

Paparan
4.lima "luar umum AMOLED, kapasitif skrin sentuh qHD 540x960 piksel (~ 245 PPI); 16M rona; Berbilang sentuh

Zon ini, Galaxy A3 dipercaya kurang Perdana. Sebabnya adalah bahawa skrin telefon hanya menyokong qHD resolusi (960x540 piksel). Sementara tersebut, telefon mempunyai sangatbanyak sokongan buat HD 720p apatah lagi penuh HD 1080p. Walkeputusan, gambar yg dicerminkan kurang pepejal.

Walau bagaimanapun, pemanfaatan skrin typical AMOLED luar umum pada Galaxy A3 sedikit menaikkan kemahiran skrin. Bukan sahaja anda bisa mengeluarkan gambar & corak semula jadi, ia pula mendakwa lebih penjimatan bateri. Jika dibandingkan dengan genre Panel IPS, skrin Galaxy A3 berasa kurang paradoksal dan kurang jelas. Walau bagaimanapun, gambaran sudut skrin telefon sentiasa baik dan lega.

Kelemahan skrin Galaxy A3 adalah bahawa ia nir mendapat apa-apa susunan tahan calar menjadi model yg dipengaruhi Corning Gorilla kaca teknologi telah digunakan secara meluas oleh pertengahan pada telefon pandai rendah. Jadi, anda yg berjanji buat mengambil ini Galaxy A3 adalah bertanggungjawab buat sebagai pusat yang berhati-hati.

Seperti Galaxy mega 2, skrin Galaxy A3 hanya dapat mengetahui 5 titik sentuhan jari (lima mata multitouch). Cipta paparan peribadi, anda bisa mengawal dimensi fon, genre fon dan tahap kecerahan.

Tanda aras & Perkakasan 
Quad-Core 1. 2GHz Cortex-A53, Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410; Adreno 306 GPU; 1.5 GB RAM, Ruang penyimpanan 16GB, MicroSD sebagaiakibatnya 64GB; Bateri 1900 mAh

Galaxy A3 Rosmah perkakasan spesifikasi tidak jauh berbeza dari telefon pintar pertengahan lain Samsung yang memanggil The Galaxy mega dua. Automatik, kepakaran melaksanakan beragam pelaksanaan, Permainan & HD video pada Galaxy A3 tidak mencolok berbeza daripada Galaxy mega 2. Seluruh kebolehgunaan boleh dikendalikan dengancara perlahan-lahan, tanpa hambatan. Begitu juga menciptakan multitasking.

Ia juga tentang memori. Galaxy A3 menunjukkan ruangan storan terbina pada buat prosedur, maklumat cache dan fail lain. Walaupun masihada digunakan buat meletakkan maklumat individu, dibiarkan dekat menggunakan 12GB. Masih relatif akbar buat mendapatkan fail serta maklumat yg berarti. Tetapi, jika anda mahu Galaxy A3 anda untuk menjalankan lembut, cuba buat tidak memasukkan penuh fail video HD atau permainan kapasiti akbar untuk memori ini.

Jika anda dipaksa buat meletakkan fail yang besar pada telefon anda, anda perlu memakai slot memori simpanan lanjutan yg Galaxy A3 juga meliputi. Kapasiti optimal boleh menjadi sehingga 64GB & sokongan microSDHC Type.

Sekali lagi, Samsung kekurangan ' atensi ' pada pengguna setia yg hobi panggilan lama, bermain permainan maupun menonton video dalam mudah alih. Dalam Galaxy A3, Samsung hanya melengkapkan dirinya dengan sumber kekuatan menggunakan kapasiti 1900 mAh. Terasa kurang berkadar apabila dibandingkan menggunakan spesifikasi.

Dikala disiapkan buat menjalankan beberapa ciri buat bertepatan, disenaraikan melayari internet, main permainan serta mengaktifkan buat multimedia, Galaxy A3 bateri mudah buat habis. Dalam satu hari, anda boleh cas semula bateri 2-3 kali. Mujurlah, Samsung ditanam prosedur pengurusan kekuasaan yg cukup mantap melalui "ultra kekuasaan penjimatan fesyen " ciri. Dengan ciri ini membolehkan, bateri Galaxy A3 bisa bertahan lebih daripada 10 hari buat siap sedia sahaja. Oleh itu, antara paras Galaxy A3 disetkan buat menjadi sangat gampang menggunakan tema grayscale dan hanya menciptakan beberapa pelaksanaan yang bermanfaat (telefon, mesej dan beberapa karakteristik Standard lain).

Dalam fesyen  "ultra otoritas penjimatan fesyen ", anda sentiasa bisa mengaktifkan sambungan maklumat dan melayari internet, namun dengan paparan paradigma grayscale.

Uji prestasi pada pengumpulan, kami menggunakan beberapa aplikasi penanda aras yg ketara. Dengan indikasi aras Antutu, Galaxy A3 mencatat skor 21275, yg terletak di atas Galaxy mega dua tetapi dalam asas Asus Zenfone lima. Berdasarkan standard Quad, Galaxy A3 merekodkan nilai 12174 dalam kadar di atas HTC One X. Malangnya, dari sebahagian daripada ujian, maklumat putusan penanda aras tidak boleh sebagai kelayakan kepada pangkalan data Antutu.

Seterusnya kami menguji prestasi grafik Galaxy A3 menggunakan aplikasi NenaMark2 menggunakan skor akhir tutup sebanyak 59. 3dan pula memakai output 3DMark 2666.

Antara Muka & OS
Android 4. 4. KitKat 4, UI kain

Walaupun beserta-sama meniru genre OS serta antara wajah UI Wiz di bawah yg sama menggunakan galaksi mega 2 dan Galaxy Alpha, namun antara paras Galaxy A3 kelihatan lebih mudah dan gampang. Panel pemberitahuan yg terletak di bahagian atas skrin jua standar, tidakdengan seting pemberitahuan alternatif fesyen menggunakan ikon walaupun.

Buat paparan homescreen, Tab Menu Taman dan skrin sentral fesyen mengguna pakai struktur lalai 4 Android. 4.4 KitKat. Sejenis generasi terkini telefon pandai Samsung, Galaxy A3 juga termasuk alternatif fesyen mudah menggunakan susun rapikan yg mudah & ikon besar yg agak berguna dan mudah difahami sang pengguna telefon pintar baru.

Di pada Galaxy A3, anda tidak mahu menciptakan berbagai karakteristik tetingkap yg umumnya ditemui di telefon pintar pelayaran akbar Samsung.

Kamera & Video
8 MP kamera (3264 x 2448 piksel), autofocus, LED Flash, Geo-tag, penekanan sentuhan, pengesanan paras/senyuman, panorama, HDR, tembakan berterusan (pecah), wajah Kecantikan, ISO, pemasa, kesan, ekuilibrium putih; 1080p@30fps video; 5MP kamera depan

Samsung Galaxy A3 disokong sang kamera depan serta kamera belakang. Resolusi, 8 MP mencipta kamera utama dan 5 megapixel buat swafoto di bahagian depan. Bukan sahaja anda membuat imej, kedua-2 kamera gampang alih menyokong Full HD 1080p video rakaman kemahiran.

Kamera Galaxy A3 mempunyai struktur antaramuka, Tetapan dan ciri primer nir jauh berbeza daripada siri Galaxy Mega di kelas tengah. Kedua-2 imej dan video memiliki antaramuka yang sama. Selain itu, pada rakaman video, anda pula bisa snap gambar.

Menariknya, merogoh gambar, anda nir perlu menekan ikon pengatup. Tetapi ia boleh menggunakan suara, ataupun menggunakan menggerakkan sawit anda.

Galaxy A3 adalah begitu sinkron buat swafoto Image maniacs. Sebabnya merupakan bahawa kamera telefon ini disokong oleh beberapa ciri menawan yg boleh digunakan sama ada depan maupun belakang kamera. Buat kamera primer, anda boleh menggunakan fesyen belakang-cam swafoto yg dengan automatik ingin memahami dan berikan tumpuan kepada paras.

Sebagai buat kamera depan, ada fesyen lebar swafoto yg membolehkan imej swafoto yg lebih lapang menggunakan sudut imej sehingga 110 ° pada fesyen potret dan 120 ° dalam mod Landscap. Fesyen ini boleh dikategorikan seperti swafoto panorama.

Anda pula bisa mencipta lebih sangatbanyak keseronokan menggunakan fesyen GIF animasi, yg menggunakan menggabungkan sehingga 20 imej secara berterusan dan dengancara automatik mewujudkan GIF yg bisa & bukan filem.

apabila ketetapan imej nir memuaskan, anda mesti memakai karakteristik editor foto yg sebelum ini wajib dimuat turun dari pelaksanaan Samsung Galaxy.

Multimedia
Audioplayer, pemain video, perakam audio, radio FM, rakaman FM

Buat kemudahan Hiburan, bukan sahaja disokong oleh alat Android yang khusus di Google, Galaxy A3 juga merangkumi sejumlah insentif misalnya pemain video dan radio FM. Cipta muzik, anda boleh menggunakan Main muzik (Google Play) yg bisa disepadukan dengan akaun Google anda.

Malangnya, buat pemain video, Galaxy A3 tidak menyokong buat muncul pemain video seperti Galaxy mega 2 dan sejumlah Sails utama Samsung besar.

Cipta radio FM, Galaxy A3 memperkenalkan antara muka yg relatif gampang tetapi khas. Anda bisa mencari gelombang radio dengan memutar kaedah tunning atau menekan butang aliran carian. Terdapat juga beberapa pintasan buat saluran kegemaran anda. Radio FM pada telefon ini pula mempunyai sokongan buat teknologi RDS dan kepakaran buat merakam siaran radio (rakaman FM).

Internet dan Sambungan
Dwi SIM, dwi tunggu sedia; GSM 850/900/1800/1900, HSDPA 850/900/1700/2100, Wi-Fi 802. 11 b/gram/n, Wi-Fi WiFi, WiFi masih, Bluetooth 4. 0 A2DP/EDR/LE, MicroUSB; HSPA 42. 2/lima. 76 Mbps, EDGE, GPRS; GPS, Glonarab

Cipta kelas tengah, Kemudahan sambungan yang mempunyai Galaxy A3 mengkategorikan sebagai cukup lengkap. Akses maklumat sudah menyokong HSPA + sekelompok menggunakan akses kelajuan mencapai 42. 2 Mbps (muat turun) & lima. 76 Mbps (muat naik).

Seperti Galaxy mega 2, kad SIM ke2 slot Galaxy A3 jua menyokong sekelompok 3G/HSDPA. Walau bagaimanapun, operasi hanya satu slot yang boleh digunakan buat akses 3G. Slot yang lain wajib beralih kepada 2G secara automatik. Kedua-dua slot SIM juga menyokong untuk sentiasa. Iaitu, anda bisa menerima panggilan masuk di ke2-dua SIMS walaupun anda menjalankan panggilan di luar salah satu daripada SIMS.

Titik bonus Galaxy A3 merupakan bahawa ia tidak disokong buat USB pada Go (OTG) buat membaca FlashDisk. Telefon pandai ini nir diiringi oleh sambungan NFC & juga pelabuhan MHL.

Ciri yang Diketengahkan
Memo, pelaksanaan Galaxy, S Perancang, Cari telefon bimbit aku, Galaxy Hadiah Indonesia

Dalam zon ini, Samsung Galaxy A3 tidak termasuk banyak ciri spesial. Default bererti lebih dipengaruhi oleh platform Android. Yang berkata, anda bisa menaikkan beberapa pelaksanaan khas yg anda boleh mencari pada aplikasi Galaxy.

Sejenis kelas primer yg terkini, Galaxy A3 jua memiliki karakteristik proteksi maklumat yg bisa dicapai timpang buat mencari telefon bimbit saya. Ciri disepadukan dengan situs Findmymobile. Samsung. COM boleh digunakan buat mencari telefon pandai yg hancur atau dibentangkan, melindungi fail & mengimport maklumat yang bermakna di telefon.

Yang nir kurang menawan, The Galaxy A3untuk Indonesia Market jua mempunyai ciri Galaxy Hadiah yg mengandungi data yang bermaksud promosi diskaun dan kandungan percuma berasal Samsung Indonesia.

Lebihan:
• Rangka logam
• Badan nipis
• Pemproses Quad-Core
• Dwi SIM berganda pada
• Kamera hadapan 5MP
• Menarik Swafoto karakteristik

Kekurangan:
• Bateri kapasiti mini
• Tiada NFC
• Varian ini nir menyokong 4G LTE
• Slot SIM dulang dua fdigunakan dengan MicroSD (nir bisa digunakan buat bertepatan)

Kesimpulan
Membuat kelas A penghalang, ia terasa relatif bernilai Samsung Galaxy a3. Bukan sahaja memiliki kelebihan utama dalam bahagian Reka bentuk melalui bahan logam & membawa sebuah tubuh nipis menggunakan struktur Reka bentuk yg kukuh & kukuh, group modern Samsung ini pula adalah pandangan yg sangat baik daripada demamisu yg berlaku di dalam masyarakat, adalah imej yg swafoto. Sokongan daripada kamera resolusi besar sama ada di hadapan ataupun belakang, dan sokongan lengkap daripada ciri swafoto adalah relatif baik pada pencinta imej gaya gaya.

Tetapi, anda yang nir senang konsep kad SIM dulang dengan kaedah penyuntik, ia harus berfikir semula membuat memiliki telefon pandai ini. Apa lagi, anda jua nir bisa memakai kemahiran dwi SIM dengan optimum. Kapasiti bateri sebuah kategori kecil, terlalu, bisa menjadi blok yang amat gementar Galaxy A3 untuk bersaing menggunakan telefon yang sama.

Click to comment