Review Xiaomi REDMI Note 3

Walau bagaimanapun, malangnya nir semua produk Xiaomi muncul di jalur rasmi di tanah air. Akibatnya, kasus jaminan juga adakalanya mempunyai penghalang buat pengguna. Mujurlah terdapat Erafone yg belum sudahpernah mula menyediakan pelbagai ciri Xiaomi. Dan yang terbaru merupakan REDMI Note 3 dengan Snapdragon 650, yang jua dikenali sebagai Redmi Note 3 Pro.



Ketibaan bahan Xiaomi di Indonesia terus mengagumkan peminat telefon pandai berasaskan Android. Sebabnya tidak lain kerana kos agak berpatutan, tetapi ia menunjukkan spesifikasi yg boleh dipercayai.

Ingin tahu apa jenis kelebihan telefon pandai ini? Hanya ikut ringkasan:

Reka Bentuk Mempesonakan Kelas Premium
Dengan rasmi yang tetap di pangkalan tiga,000,000 Rupiah, Xiaomi Redmi Note tiga tiba menggunakan penampilan mempesonakan dibalut dalam bahan logam menggunakan corak emas. Sudut ergonomik serta kualiti yang dibina sangat baik mampu menaikkan kesan yang dengan amnya diperolehi bila memegang telefon pandai premium.

Dengan skrin daripada 5, lima inci, Redmi Note 3 kategori agak lega walaupun terus relatif gampang buat membuat diatur dengan satu tangan. Ketebalan & berat tidak kelewatan, adalah 8, 7mm seberat 164 gr. Selamat buat dibawa dengan memasukkan di dalam poket Seluar.

Nisbah skrin tubuh kelihatan relatif sinkron, yg bererti skrin kelihatan lega dengan sentiasa mengekalkan hassling. Di belakang, anda mahu mencipta penderia cap jari yang terletak di bahagian bawah kamera.

Bagi kami, kedudukan penderia cap jari merupakan benar-benar cepat dan gampang diakses. Bukan tersebut sahaja, sensor cap jari pada Xiaomi REDMI Note tiga terasa relatif kilat pada membaca serta mengenal pasti jari pengguna.

Skrin Lebar, Sesuai buat Menonton Filem ataupun Permainan
Satu genre yg dikatakan sebelum ini, Xiaomi REDMI Note tiga gambaran adalah 5, 5 inci pada dimensi. Berdasarkan sepenuhnya HD (1080 x 1920) IPS teknologi, skrin dengan mendadak dikategorikan dan sanggup berkongsi kaya, sedap berbumbung output. Sesuai buat menikmati filem HD atau menciptakan mainan permainan.

Rasanya responsif kepada sentuhan, & tidak menghadapi pengecutan kualiti walaupun dilihat berasal segi. Digunakan dalam azas cahaya surya jua tidak menjadi perkara. Xiaomi REDMI Note tiga belum lagi melindungi proteksi daripada yg Gorilla Glass. Walau bagaimanapun, kaca yang dipakai agak berdaya tahan & tahan strok.

Di zon audio, Xiaomi tidak melibatkan ciri spesial buat meningkatkan kualiti suara yg dimuntahkan sang Redmi Note tiga. Agak jelas dan bertenaga jika dipakai buat menilik muzik maupun menonton video, namun apa-apa yg spesial. Walau bagaimanapun, Xiaomi memberikan karakteristik ' fon ketua & ' yg bermanfaat buat tetapan audio membiasakan bergantung kepada genre fon ketua yg digunakan.

MIUI 7, Praktis dan Bersih
Xiaomi REDMI Note 3 mendapat MIUI 7 yang terbentuk pada Android lima azas. 1 lollipop. Antara wajah pengguna ini kelihatan begitu simpel tanpaada laci aplikasi, serta typical yg dijual secara rasmi pada Erafone bersih bloatware. MIUI 7 direka buat sebagai enteng & mudah digunakan. Akses kepada beragam karakteristik juga bisa dicapai dengan kilat.

Tiada ciri unik yang Xiaomi direndam. Namun terdapat beberapa yang menarik dan berguna, seperti saiz teks buat mengubah dimensi fon, Lite fesyen membuat pembaharuan antara muka merupakan mengagumkan gampang & lebih penjimatan bateri, dan fesyen anak yg sepadan menggunakan namanya, spesial buat Redmi Note tiga adalah lebih selesa untuk dipakai sang anak.

Terdapat pula bola cepat yg boleh dicapai melalui ' Tetapan tambahan ' bidang. Apabila diaktifkan, karakteristik ini akan mencipta pintasan yang membolehkan anda mencipta skrin sentra, mengambil tangkapan skrin, mengakses Aplikasi terbaharu, serta yang lain. Akhir sekali, terdapat fesyen satu diserahkan jika anda merasakan bahawa Redmi Note 3 sulit buat mengawal menggunakan satu tangan.

Kamera Layak
Kamera sentiasa menjadi pertimbangan utama bagi umumnya pengguna padawaktu menyusun telefon pandai. Xiaomi pula melihat pada subjek menjadi keliru satu masalah yg mereka wajib berikan perhatian buat membentuk REDMI Note 3 (jenis Snapdragon 650).

Hasilnya, Xiaomi direndam kamera pulang menggunakan 16 sensor megapiksel lengkap menggunakan fasa kilat pengesanan autofokus & dwi LED flash buat gambar semula sebagai di loka hitam. Di hadapan, Terdapat lima kamera megapiksel yg bersedia buat mengiringi penggunanya buat swafoto jika-apabila saat & di mana sahaja.

Oleh antara paras pengguna, Xiaomi mengkategorikan membentangkan pelaksanaan kamera dengan rupa gampang. Akses kepada beberapa ciri misalnya penapis & perubahan menembak fesyen relatif mudah & kilat. Hanya wajib gelongsor skrin ke atas ataupun ke bawah pucuk pada format landskap. Xiaomi jua menyediakan manual istiadat fesyen, walaupun anda hanya boleh ganti tetapan buat baki ISO dan putih sahaja.

Gambar Redmi Note tiga agak mencukupi, spesifik untuk menembak di luar dengan rasuk yg layak cahaya. Ia kelihatan tajam menggunakan pengeluaran semula pola yg tidak kurang baik, namun nir yang amat mempesonakan.

Prestasi Cemerlang dalam Kelasnya
Xiaomi Redmi Note tiga tiba dengan perkakasan yg sangat baik dalam kelasnya. Jelas konsep sentiasa diketengahkan sang Xiaomi menggunakan sentiasa menekan harga pada nombor yang kompetitif. Terlebih lagi, ia adalah telefon pintar kelas sederhana yang mempunyai perkakasan sokongan prestasi tidakmengecewakan berbanding menggunakan pesaingnya.

Bersenjata menggunakan HEXA-Core 650 menggunakan Adreno 510 GPU dan 2GB RAM, prestasi REDMI Note 3 tidak harus meragui. Semua keperluan anda bermula daripada melaksanakan permohonan setiap hari buat memainkan permainan 3D yg memerlukan prestasi modern, REDMI Note 3 bisa memudahkan ia tiada sebarang masalah.

Bukan tersebut sahaja, anda juga mahu menciptakan memori dalaman 16 GB yang jika tetap kurang bisa ditambahkan melalui slot microSD yg bisa menampung sebagaiakibatnya kapasiti 32 GB. Satu perkara yg bisa sebagai agak malang, Erafone nir menyediakan apa-apa jenis yg sudah dibekalkan menggunakan tiga GB RAM dan memori dalaman 32 GB.

Untuk lebih baik mendeskripsikan typical prestasi dari telefon pandai ini, berikutdibawahini merupakan putusan sejumlah pelaksanaan penanda aras yg kami jalankan dalam Note REDMI tiga.

Bateri Pepejal
Xiaomi REDMI Note 3 menunjukkan bateri berasaskan 4050 mAh. Satu dimensi yg dikategorikan besar dan sangatlah menjanjikan bila anda mencari ciri yang bisa mengiringi aktiviti hari penuh tanpaada memerlukan sakit ketua buat mengecas energi.

Diuji, REDMI Note tiga memiliki bateri yang tahan usang buat pengambilan yg munasabah asal pagi sampai ke malam. Selain itu, bila anda tidak seringkali menjalankan aplikasi berat misalnya permainan maupun menonton video, telefon pandai ini bisa menyala 2 hari. Sangat memuaskan.

Ujian memakai tanda Pcfor Android App (ujian bateri) jua memaparkan nombor yg stabil.

Kesimpulan
Xiaomi memiliki keupayaan besar buat kelihatan setara dengan nama akbar lain dalam pasaran telefon pandai Indonesia. Redmi Note tiga merupakan model yg sebenar bila pengeluar China mampu memperlihatkan spesifikasi yang umumnya lebih kerapkali ditemui dalam telefon pintar pada harga yg lebih mahal.

Malangnya, Xiaomi konsisten sulit buat menaikkan bahagian pasarannya di negara ini kerana tetap terhad TKDN aturan (termin komponen pada). Kesan, REDMI Note 3 yg dijual lewatcara rasmi melalui Erafone nir menyokong sekumpulan 4G LTE.

Namun pengumpulan Xiaomi Redmi Note 3 adalah telefon pandai yang amat mengagumkan buat sepintas lalu. Gabungan perkakasan berkuasa, skrin besar tajam, penderia cap jari, & reka bentuk premium supaya sajian lengkap buat bersaing di kelas tengah & kelihatan lebih menonjol daripada pihak versus.

Dibanderol RP 2.599. 000 (percuma mi LED) & boleh dibeli di semua kedai Erafone, REDMI Note 3 sesuai buat anda yang nir memiliki bajet yang besar namun ingin telefon pintar Android yang cepat menggunakan karakteristik yg boleh dipercayai.

Mutahir:

  • Prestasi kukuh berbanding pesaing dalam kelas yg sama
  • Skrin lebar & tajam (HD penuh)
  • Reka bentuk premium menggunakan bahan logam
  • Terdapat penderia cap jari
  • MIUI 7 gampang dan bebas bloatware
  • Bateri akbar
  • Harga yg benar-benar kompetitif
  • Waranti rasmi

Yang Kurang:

  • Sokongan 4G sekumpulan Dinonaktikan
  • Mahu menjadi lebih menawan bila Erafone memperkenalkan 3 GB RAM pilihan & 32 GB memori dalaman 

Click to comment